Gelecek Hakkında Planlar

 22 Yaşına gelmiş olup artık askere gitme zamanımın geldiği net bir şekilde ortada. Aralık ayının sonunda tecilim bitiyor. Ocak ayında muayene olacağım. Artık şansıma neresi çıkarsa. Askerden sonra ise gelecek hakkında planlar yapmaya daha şimdiden başladım. Askerden gelenlere genelde "Asıl askerlik şimdi başlıyor" denildiğini duyuyorum. Aslında bir düşünüldüğü zaman haksız da değiller. Bütün ömür boyunca çalışacaksın emekli olana kadar. (Tabi bu saatten sonra emekli olabilirseniz ne mutlu) Sorumluluk sahibi olacaksınız. Bir yandan maddi açıdan inişli çıkışlı zamanlar olabilir bir yandan ise manevi değerlerinizi kaybedebilirsiniz. Duygusal olarak çöküntülere girer insan. Tabi bunları şimdi de yaşayabilirsiniz. Lakin askerliği yaptıktan sonra düğün dernek derken başınız bağlanıp yuva kurduktan sonra bir şekilde geçimin sağlanması lazım. Basit bir olay değil evlilik. Evliliğe girmek istemiyorum şimdi...

 Artık fabrikanın suları çekilmiş olduğu düşüncesindeyim. Her sene sonunda işlerin azaldığı normal bir durum lakin bu sene gereğinden fazla azaldı işler. Anlatmak istediğim konu burada işlerin yoğunluğunu bir kenara bırakalım. Anlatmak istediğim çalışma koşulları. Bu kadar zorlayıcı çalışma koşulları olamaz. Artık işçiler köle olarak görülüyor. Gayet açık bir şekilde söylüyorum abartıya kaçmadan. 6 Yıl boyunca dövüş sporuyla ilgilendikten sonra fabrikada çalışmaya başlayalı 3 yıl olmuşken boyun fıtığı ve bel fıtığı çıkmasını spora bağlayan bazı kıt düşünceye sahip insanlarda var. Buradan çalışma koşullarının ağır olduğunu anlamanızı isterim.

 Askerden sonra ise geleceğe dair planımın başında yurt dışına çıkmak var. İngiltere'de yaşayan bir akrabamız var. Otomotiv mühendisi kendisi. Onun gerektiği zaman bize bazı konularda yol göstermesi ile istemiş olduğum hayat şekline (gerek iş açısından gerek ise maddi açından gerek ise sosyal hayat) kavuşacağımı umut ediyorum. Olumsuzu düşünmek gerekir her zaman lakin gereğinden fazla olumsuz düşünmek başarıyı kaybettirir. O yüzden olumsuzu düşündüğüm halde daha fazla olumlu bakıyorum geleceğime. Hiç bir korku şüphem yok şuan için. Tabi oraya giderken tek olmayacağım. Abim benim yanımda gelecek. O da aynı şekilde fabrikada benim gibi işçi. Bu fikir ortam kararımız. Üstelik ailemde gitmemiz konusunda olumlu bakıyor. Abim ve benim şöyle bir imkanımız var. Annem ve Babam Bulgaristan göçmeni olduğu için bize pasaport çıkartıp bizi çifte vatandaş yaptılar. 

 Fabrikada bu konuyu açmış olduğum bir kaç insan var. Onlarda elimde böyle bir imkan varken onu değerlendirmem gerektiğini söyleyip askerden sonra yurt dışına çıkmam gerektiğini vurguluyorlar. Artık tamamen aşılanmış durumdayım. Yurt dışına çıkma isteği ilk olarak Annem'den çıktı. Kimsenin zoruyla verilmiş bir karar değil, kimsenin aklına da uymuyorum. Lakin yurt dışında yaşayan akrabalarım ve internette araştırmalarım sonucunda böyle bir karar verdim. Geleceğimi orada daha iyi görüyorum. Ama hiç bir şey belli olmaz orada biraz güzel bir miktar para biriktirip tekrar buraya dönüp kendi işimi de kurabilirim. Bunun için daha çok erken. Her şey askerden sonra belli olacak. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME