Askerde Berber Olmak

 



Yılların hiç yıpratamadığı bir dosta sahibim. Bu benim için önemli çünkü ilk okul arkadaşlarım yolda beni gördükleri zaman bırakın selam vermeyi yüzüme dahi bakmıyor. Burada en yakın arkadaşım Atakan'dan bahsediyorum. Aile dostumuz sayılır ki eskiden oturduğumuz evimizi onlara sattık. Orada arkadaşlık başladı diyebiliriz. Ömrümde anlaştığım en iyi arkadaş. 

 Bu arkadaş Liseyi bırakıp berber olmaya karar verdi. Oldu da sonradan açıktan Liseyi okudu. Kalfalık belgesi falan aldı. Pek berber belgelerinden anlamam ama var bir belgeleri... Şubat ayında askere gitti. Şu an Van'da askerlik yapmakta. Tabi Van usta birliği ve orada da berber. Rütbeli askerleri tıraş ettiğini söylüyor sadece. Normal sıradan bir askeri tıraş etmiyormuş. Askerliğinin bitime 6 ay kala yada o civarlar nöbetten düşmüş. Nöbet tutmuyormuş. Adam bazen sabah 8 de bazen ise 9 kalkıyor. Adam benden daha rahat. Konuşuyoruz sıklıkla ve bana bazen fotoğraf gönderiyor. Dükkanda çayını almış eline açmış televizyonu maç izliyor. Maçını çayını geçtim. Adamın nöbetten düşmesi ve sabahları da çok erken kalkmaması bana çok güzel geliyor.

 Askerde berber olmak böyle bir şey galiba. Ne yapsak? Bizde mi berber olsak? Her berber aynı olmaz diyeceğinizi düşünüyorum. Daha askerliğimi yapmadım. 2018'de gideceğim galiba. Ben gidene kadar o askerden gelir. Bende kabiliyet var mı yok mu bende bilmiyorum. İlk Atakan'ı tıraş ederim sonra baktı gördü ışık var yola devam. Işık yoksa sağlık olsun. Bizde bir şekilde 12 ayı geçiririz artık öyle yada böyle. Bu berber konusunda ciddi değilim ama kulağa da çok güzel geliyor Atakan'ın anlattıkları. Tam istediğim gibi. Aslında ben hayal bile etmemiştim öyle olmasını. Hayallerimin ötesinde bir yaşam. Benden söylemesi adamın mesleği berber askerde sadece rütbeli askerli tıraş ediyor (Bu almış olduğu belgelerden dolayı mı öyle bilmiyorum.) nöbetten düşüyor ve sabah çok erken bile kalkmıyor. Buradan askerliğini yapmamış genç arkadaşlara küçüklere sesleniyorum. Mesleğinizi iyi seçin bir kıl kesmek bile sizi rahata kavuşturabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME