Yeni Ehliyet Almak

 Direksiyon sınavları eski sınavlara bakarak daha zorlaştığı bariz. Yeni ehliyet alanlar bir kaç defa trafiğe çıktığı zaman acemilik dönemini çoktan geçtiğini sanar. Çoğu kişi öyledir bende öyleydim. Ufak tefe tehlikeli hareketler yapmaya başlar arada aksiyona sıcak bakar. Aşırı yapmaz tabi aşırı yapanlarda var sonu hüsranla bitiyor malesef. Sonradan aklı başına geliyor ufak bir yere vursun veya vurmasın. Ben bu konuda internetten araç kazalarını izlemelerini öneririm. Yani bir ara hıza aşırı tutkundum. Bazı virajlardan nasıl sağ çıktığımı ben bile bilmiyordum şansa bala çıkıyorduk bir şekilde. Yani yaklaşık 3 sene önce ehliyeti aldım 3 senede usta şoförüm diyemem kendime. Aslında usta şoför yoktur zaten deneyimli şoför vardır. Zaman zaman internette gözüme takılan kazaları (makas kazaları, hız kazaları, yarış kazaları vs) izledikten sonra aşırı duruldum. En güzeli sakin gitmek tek parça halinde sağlıklı gitmek olduğuna kanaat getirdim. İlk başta yeni ehliyet alan aşırı ateşli olur kanı kaynar deli dolu kullanır aracı. Durulması için ya bir kaza geçirmesi gerekir ya kaza izlemesi tabi ders çıkarmazsa o kazalardan illa kendisi geçirmesi gerekir o zaman ne diyelim. Allah kimseye kaza bela vermesin. Lakin bazıları hiç akıllanmayacak derecede ölümüne gider. Siz onlardan olmayın bir de önemli bir tavsiyem üç aynanın üçünü de çok iyi kullanın bazen aynaya bakmak bile hayat kurtarır. Mesela 28-29 yaşlarında bir abim var. (Öz abim değil) İstanbul'dan dönüşe arabayı ona verdim araba onun. Şerit değiştirirken ne sinyal var ne de aynaya bakıyor. Yılan gibi gidiyor yolda. Resmen cenaze arabasında gibi hissediyor insan kendini. Sonradan yaşına başına bakmadım başladım sinirli sinirli akıl vermeye çok kızgındım. Bizim canımız yanacak yetmez bir de başkalarının canı da yanacak. Yani ehliyet alacak kadar kapasiteye sahip olanın şoför olabilecek kadarda kapasiteye sahip olduğunu düşünmeyin. Öyle bir mantık yok. Zamanla görürsünüz zaten.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME