Teknolojinin Zararları





 Teknolojinin yararları olduğu kadar zararları da vardır ve gelecek nesil için teknoloji çocuklar açısından iyi sonuçlar doğurmayacak. Hayatımızı kolaylaştırdığı doğru olabilir. Lakin insanımız aşırı teknoloji dünyasında yaşadıkça iletişim dünyasını köreltiyor. Artık sevdiğim saydığım arkadaşlarımla bir cafeye gittiğimde adam akıllı iki muhabbet edip konuşamıyorum. Bir insan cafedeyken kulaklıkları takıp telefondan müzik dinler mi? Gözümle gördüğümü söylüyorum. Dinler. Tek başına olsa tamam dinlesin ama bir ortam içindesin be kardeşim. İnsanlar artık ne yapacağını bilmiyor. Teknoloji iletişimi öldürüyor gittikçe. Karşımdakiyle iletişim kurmak için illa teknolojiyi mi kullanayım. Özellikle ufak çocuklar cep telefonlarına aşırı derecede ilgi duyuyor. Sadece telefon olsa gene iyi. Tablet ve bilgisayarın hastaları var. Bunlar iletişime kesinlikle büyük bir engel. Bir bakıma normal aslında teknolojiye ufak yaşta alışmaları lakin aşırıya kaçıyorlar. Buda ileride kötü sonuçlara yol açar. İletişim eksikliği çekecekleri kadar asosyal olma ihtimalleri de bir hayli yükse. Dünyaları tamamen teknolojiden oluşup reel hayatı unuturlar. Asosyal insanlar genel yalnız olurlar fazla bir çevre sahip olmadığı gibi çoğunlukla zamanını evde geçirirler. Teknoloji sağolsun oyalanacak bir şeyler bulurlar tabi. Ben burada teknolojiyi kötülemiyorum. Ben isterim ki ülkemiz teknolojik açıdan üst mevkilerde olsun. Fakat yakındığım nokta aşırıya kaçmak. Elinden telefonu evden bilgisayarı almak onlar için hapis yatmakla eşdeğerdir. İleride çocukların genel yapılarını pek iyi görmüyorum. Resmen teknoloji içinde yalnız kalıp boğulup gidiyorlar. Ben bu durumu tehlike olarak görüyorum. Ve ufaklıkların bu tehlikeden uzak kalması ailelere düşüyor. Telefon olsun tablet veya bilgisayar olsun bunlarla fazla haşır neşir etmemeleri gerek. Aksi takdirde iletişimi zayıf ve asosyal bir neslin yetişmesine izin verilmiş olur. Başarılı olamazlar demiyorum. Yani teknolojiyi başarıyla karşılaştırmıyorum. Başarılı çocuklar büyür yetişir. Değindiğim nokta iletişim ve asosyallik. Bir zamanlar aşırı asosyaldim. Çok iyi bilirim o durumu ki çok kötü bir şeydir. Adeta ev hapsi yaşarsınız. Yada dışarı çıksanız bile standartlarınızı bozamayıp rutin bir hayat yaşayıp asosyal olmaya devam edersiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME