İçimi Dökeyim Biraz


 Saat sabah 4 oluyor ve hala uyuyamıyorum. İyi kötü kredi borcundan kurtuldum üstümden büyük bir yük kalktı. Şansa bak bu haftada raporun sonra haftası 3 haftalık rapor Cuma günü son buluyor. Acı gerçek ama haftaya iş başı yapacağım galiba. Raporu biraz daha uzatsam bu sefer iş sakata biner. Fabrika 10/8 küçülmeye gidecekmiş. Daha askerlikte yok bende çıkışlarda ilk şutu yemeyelim. Zaten boyun fıtığı da olduk eskisi gibi göz önünde bulundurup bakmazlar bana. (En azından öyle diyorlar) Lakin benim hiç biri umrumda değil. Ne yaparlarsa yapsınlar. Zamanında övmekten bitiremedikleri elemanları sakat kalınca çıkışlarda ilk onları çıkardıklarını duydum. Yani devran dönünce geldiğin kapıdan çıkıyorsun. Aslında yurt dışına çıkma gibi bir düşüncem var. Ne biliyim buraları bana yaramıyor. Fabrikada insan köle gibi çalıştırılmaz. Tamam vardiyalı çalışırım vardiya sistemine lafım yok. Fakat iki sayı için bu kadar baskı yapılmaz. Hadi işimizi yapıyoruz sayımızı da yapıyoruz. Mesai saatinde arada sigara içmeye çıktığımız da hemen köpürmeye başlıyorsunuz. ''Beyler mola saati mi?'' Hayır mola saati değil onu bizde biliyoruz. Ben sayımı verdikten sonra ne gerek var bana laf sokmana bir sigara için. Tabi ben sigara içerken o esnada sigara içmek yerine daha fazla üretim yapabilirdim değil mi? Bir sigaranın 5 dakikalık canı var. 5 Dakikada ne kadar üretim yapacaksın fabrika mı kurtulacak 5 dakikayla. Hadi 20 dakika içsek neyse dediğinizde haklısınız. Mola süresi bile 10 dakika. Peki o sırada sizin ne işiniz var orada siz niye sigara içiyorsunuz. Bunu söyleyemiyorum ya acayip içimde kalıyor. Kafaya taktım fabrikadan çıkışımı alacağım gün dışarıda sigara içeceğim umarım birisi denk gelir giderayak iki laf sokarım. Bizim gibi işçiler olmasa o fabrikadan ne mal çıkar nede para. Aslında işçiler bir iş yerinin en kıymetli çalışan sınıflarından biridir. Lakin bu durum çok ters bir kavramda benimsenmiş durumda. Burada işçiler adeta köle gibi kullanılıyor. Mesai yazılırken ''Mesaiye gelecek misin?'' diye bir soru söz konusu bile değil. Direk mesai listesinde görüyorsun adını. Yani gelip sana sormaya bile tenezzül etmiyorlar. Bakalım yurt dışında olanaklar nasıl olacak biraz şansım olursa iyi bir hayat yaşayabilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME