Gereğinden Fazla Değer Vermek


  Bir insana gereğinden fazla değer vermek kadar kötü bir durum yok galiba. Birine fazla değer verdiğin zaman onu gereğinden fazlasıyla düşünürsün aklından çıkmaz hiç. Elbet bir gün bu değeri suistimal edecek bir hareketi olur. O zaman o kadar dağılırsın ki sana geri döndüğü zaman bile eski tadı alamazsın. Maziyi ararsın hatta o sana geri döndüğü zaman onunla olmak yerine mazide kalmayı tercih edersin. Bir insana değer verirsin ve değer verdiğin halde üzülen sen olursun. Birde onu sürekli düşünmek en az o da değer vermek kadar kötü. Şimdi diyeceksiniz ''Hiç Düşünmeyelim mi?'' tabi ki düşünün lakin özellikle geçenlerde bu durumun aynısını yaşadım. Olan bana oldu. Tamam karşında ki düşün lakin aşırıya kaçtığın zaman ola ki bir ayrılık konusunda senin duygularını tercüman edecek hiç kimsen kalmıyor yanında. Çünkü sen derdini ne kadar anlatsan da seni senden daha iyi anlayan Allah'tan başka hiç kimse yok. Bu yüzden acı çekmeye hiç gerek yok. Evet geçenlerde böyle bir ayrılık yaşadım. Şimdi tekrar beraberiz. Lakin eskisi gibi miyiz? HAYIR. Yani eskileri özlüyorum. Eskisi gibi olmamızı özlüyorum. Bundan sonra eskisi gibi olabilir miyiz? Bilmiyorum. Umuyorum ki eskisi gibi oluruz. Yalnız kaldığım zamanda gözden geçirdim tüm hatalarımı ve iki sonuç çıkardım. Bir gereğinden fazla değer vermek ve onu fazlasıyla düşünmek. Yani o kadar düşünüyordum ki onu çok ince düşünüyordum onun mutlu olması ve başına hiç bir bela gelmemesi için. Sonra benim bir lafım yüzünden yolu tuttu. Üstelik onu düşündüğüm için yalnız kaldım. Evet benden gitmesi onu düşündüğüm için ona söylediğim bir söz. Hatta söz bile değil sadece bir kelime. Ben onu çok düşünüp ona çok değer verirken anladım ki onun gözünde bir kelimelik değerim varmış. Çok koyuyor insana. Günlerce mutsuz kaldım. Kuzenim geldi adamakıllı kuzenimle ilgilenemedim. Sayesinde bir tecrübe daha edindim bu hayatta. O da birini ne olursa olsun fazla düşünme. İyi niyetimizden dolayı onun başına bir iş gelmemesi için üstüne düşer ilgi duyarız. Onun hakkında çok ince düşünürüz ya işte çok ince düşünmeyecekmişiz. Sonra bizi düşünen olamayacak bir insan oluruz. Uzaklarda yaşarız onun gözünde. Mutsuz bir şekilde umut ederiz mutlu olmak için.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME