Almanca Öğrenmek







 Babam ve annem Bulgaristan göçmeni. 89 Göçmenlerinden ve Bulgaristan'da babam okurken Türkçe, Rusça ve Almanca olarak yabancı dil eğitimi almışlar. Annemde Almanca yerine Fransızca eğitimi görmüş. Okudukları okulda zorunluymuş galiba yabancı dil tabi birden fazla yabancı dil var bir hayli zor olmalı diye düşünüyorum. Şimdi onlar eskisi kadar konuşamasalar da iletişim kurabilecek kadar dile sahip durumdalar. Malesef ki küçükken abimle bana hiç bir yabancı dil öğretmeyerek bir bakıma yanlış yaptılar. Bana da senelerden beri gelmeyen bir merak geldi ve Almanca öğrenmeye karar verdi. İngilizceden daha kolay olduğunu söyleyen var İngilizceden daha zor olduğunu söyleyende. Babam İngilizceden daha basit olduğunu savunuyor. İnternetten videolara vs baktım. Okulda verilen İngilizce eğitimleri kelime kelime öğretiyorlar. Zamirler öğretip cümle kuruyorlar. Babam anlattığına göre Türkçe, Rusça ve Almanca eğitimi alırken ilk önce alfabeyi öğrettiklerini söylüyor. Aynısını da benim yapmamı istiyor önce alfabeyi öğren Türkçe harflerin Almancada nasıl yazılıp okunduğunu öğrenmemi tavsiye etti. Bir kaç örnek verdi mesela tsch "ç" olarak okunur sch "ş" olarak okunur falan. Bende ilk olarak elime kalem kağıt aldım yazdım alfabeyi. Alfabeye baktığın zaman o kadar zor gelmiyor insana lakin biraz daha ilerleme sağlayabilirsem ileride durumu çözmüş olacağım. Kendine acayip bir güvenim var. İnsanoğlunun tembelliğe meilli bir yönü var tabi kendini geliştirmezse. Hayatımızda bir şeylerin kalıcı olabilmesi için o şeylerin rutinleşmesi gerekir. Lakin ölene kadar rutin bir hayat sürmek mantıksız değil mi?

 Bir bakıma arkamda babam olduğu için Almanca dilini daha kolay öğreneceğimi düşünüyorum. Eğitim videoların baktığımda İngilizceden daha kolay olduğuna karar verdim. Üstelik annem ve babam göçmen olduğu için elimde pasaport var olup ayrıca çifte vatandaşım. Yani elimde yurt dışına çıkma fırsatım varken bu fırsatı değerlendirmem gerektiğini düşünüyorum. Önceden çok düşünürdüm yurt dışında ki hayatı. Artık düşünmeyi bırakıp öğrenmeye karar verdim. Farklı ülkeler gezip farklı kültürler öğrenmek açıkçası çok muazzam bir güzellik. Belki daha iyi bir hayatım olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME