KISA BİR BULGARİSTAN ZİYARETİ

 





 Annem ve babam Bulgaristan göçmeni olduğu için dolayısı ile benimde kökenim göçmen oluyor. Bulgaristan'da epey akrabalarımız var. Sonuçta sülale olarak göç etmemişler buraya. Amcam nefes darlığı yaşıyor. Bunun için tedavi görüyor. Tabi şimdilik ilaç kullanıyor kendisine elinden geldiği kadar iyi bakıyor. Dedem anneannem annem babam ve ben amcamı ziyarete gitmeye karar verdik. Malum yaşlı insan hazır herkes hayattayken bir görüşelim istedik. Sadece benim izin almam gerekiyordu. Fakat izin vermezler diye düşünüyordum. 4 Gün izin alacağım yani aslında izin vermeleri lazım ama yine biraz tereddüt etmiştim.
 
 Geçen hafta beraber çalıştığım arkadaşa söyledim durumu. Arkadaş bana demez mi "4 Gün neden alacaksın ki alacaksan bir hafta al haftayı kapat" benim kafada tilkiler çoğaldı fakat ben yine de 4 gün izin istedim. Aslında 2 gün kalıp üçüncü gün dönecektik lakin ben bir gün fazla istedim. Dinlenmek lazım iş her zaman olur. Vardiya yönetmeninden dört gün izin kopardım. Her şey tamamdı artık. En çok diskoya gitmeyi istiyordum. Babam bana söz vermişti götüreceğine dair. Ben bulgarca bilsem sıkıntı çekmem kendim giderim. Malum bulgarca bilmediğimiz için mecbur babamla gidecektik. Üstelik babamın ruhu benden daha genç desem yeridir. Adam zamanında harbi harbi yaşamış.

 Pazar sabahı saat 03:00 gibi yola çıktık. Rahat bir şekilde sınırı geçtik. Zaten giderken rahat oluyor asıl sıkıntı oradan dönerken. Gittiğimiz gibi akraba ziyareti falan herkesi dolaştık. Dedem amcamın yanında kaldı. Amcamı ben hastanede yatıyor diye biliyordum. Fakat amcamın durumu anlatılana bakarak daha iyi. Çok ağır bir durumu yoktu. Doktora gitti zaman doktor onun iyiye gittiğini söylemiş. Akraba ziyaretinden sonra hotele yerleştik. Bir sonra ki akşam babam beni diskoya götürdü. Gece 11'den önce gittik. Epey erken gitmişiz ki resmen mekanı biz açmışız gibi olduk. Bizden başka kimse yoktu. Neyse muhabbet edip bir şeyler içerken yavaş yavaş dolmaya başladı.

 Hayatımda ilk defa bir diskoya gittim. Çok güzeldi. Askere gitmezsem bu yaz eğer gidersem askerden geldikten sonra tekrar oraya gitmeyi düşünüyorum. Tabi bu sefer abimde gelecek. Bulgaristan'da en çok dikkatimi çeken olay insanların birbirlerine olan saygısı. İnsanların saygısı ölmemiş birbirlerine çok saygılılar. Saygı nezaket çevre temizliği ve trafik kurallarına uyup toplum olarak güzel sorunsuz bir yaşam sürüyorlar. Aynısını burada görmediğim için alışık değilim. İnsanın içi ısınıyor insanlara karşı daha samimi daha saygılı hale geliyor insan. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME