Sporcu Karakteri





 Bu sabah 24:08 vardiyası bize göre yarasa vardiyasından çıktım. Servislerin önünde bizim servisin şoförü O abi ile muhabbet etmeye başladık. Aramızda çok iyi değil yani yeni yeni muhabbetimiz oluşmaya başlıyor. Şoförlüğü iyi olan bir abimiz olduğu için mümkün mertebe onun servis ile gelip giderim. Muhabbet ederken benim fabrikaya ilk girdiğim bölümde çalışan E abi geldi. Üçümüz muhabbet ederken E abi "Adam Kickboxçu" dedi. O abi ilk etapta şaşırdı. "Pek belli olmuyor"Dedi. "Doğrudur abi pek kalıp olmadığı için herkes öyle diyor" Dedim. O da "Yok kardeşim kalıptan değil konuşma tarzın efendiliğinden dolayı belli olmuyor. Bazıları çok ters konuşur hareketleri daha bir başkadır, havalıdır. Ama sen öyle değilsin" dedi. Bende "Sporcu karakteri önemli abi" dedim. Adam gerçekten çok doğru söylüyor. 6 Yıl Kickboks yaptım. 6 Senede bir çok insan gördüm. Benden eski olanlar benim ile aynı ve benden daha yeni olanlar. Hepsinin karakteri yapısı ayrıydı. Bazıları kendini çok beğenmiş bazıları çok havalı bazıları sadece bir numara en iyisi o bazıları ise efendi sesi çıkmaz bu iş çene işi değil son sözü yumruklar söyler... vs her türlüsünü gördüm. Ve karakterin ve davranış şeklinin çevreye nasıl yansıdığını da özellikle bugün tanıklık etmiş oldum. Açıkçası her şey ring değil daha doğrusu ringten önce saygı kazanmak daha önemli.

 Her sporcunun karakteri bir değildir, bir olmuyor da. Bu durum zaman içinde değişiklik gösteren bir olay. Bir sporcunun nasıl aşılandığı önemli olduğu gibi kendi düşüncesi de önemli. Bu işi neden yaptığı da önemli. Zaman içinde ringte olsun ring dışında olsun yaşadığı bazı olayları gözden geçirmeli ve doğru yorumlamalı ki gelecekte doğru yolda olsun. Doğru yorumlamak derken yani doğru olanı yapması lazım her şey yumruk atmak değil. İşi kurallarına uygun yaptığı gibi ring dışı olayları da saygı ve edep çerçevesi içinde yapmalı. Aksi takdirde iyi bir boksör olur o kadar. Bu işte saygı önemli kavram olduğu gibi saygı kazanmak daha önemli. Çünkü bütün çevreniz size saygılı bir şekilde davranır. Size saygı duyan bir çevre oluşur. Buda insanı saygın bir insan yapar. Tabi ki her şey karşılıklı olur. Yani Kickboks yapıyorum diye uçmamak lazım. Sonuçta Kickboks yapan tek insan değil kimse. Dünya'da binlerce boksör var. İyi bir boksör olmaktan önce iyi bir spor karakterine sahip olmak önemli nitekim ileride iş bulmanıza bile yarar. İnsanların size karşı bakış açısı değişir. 

 Bu sabah yaşadığımı anlatıyorum bura hava basmıyorum. Zaten adama 6 yıl Kickboks yaptığımı söyledim. Şuan devam ettiğimi söylemedim. Sadece duyduğum bu övgüler açıkçası beni gururlandırdı. Bir boksör tarafından böyle güzel sözler güzel övgüler duymak çok güzel bir şey bence. Bende bu durumu bu yazıya dökerek sizinle paylaşmak istedim. Sporcu karakterinin önemini bugün çok iyi anlamış oldum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR İNSANIN HAYATINDA 2. SEÇENEK OLMAK

Askerde Berber Olmak

HAYATTA HER ŞEYİNİ KAYBEDERSİN FAKAT NEŞENİ KAYBETME